-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48508 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:9

چه چيزي ميتواند بهترين جوايز قرآني باشد؟

براي روشن شدن پاسخ، بايد به سه مطلب توجه كرد:

الف ـ انسان در هر دورهاي از زندگي خود، گرايشهاي مخصوص به همان دوره را دارد و چنين نيست كه در تمام دوران زندگي خود، طفوليت، كودكي، نوجواني و جواني... خواستهها و تمايلاتش يكسان باشد.

ب ـ جايزه دادن نوعي پاسخ دهي مثبت به خواستههاي انسان محسوب ميشود.

ج ـ در قرآن كريم، تمايلات انسان به بد، خوب و خوبتر تقسيم ميشود.

با توجه به اين سه مطلب ميتوان نتيجه گرفت كه يك جايزة نفيس قرآني، بايد دست كم داراي دو ويژگي كلي باشد: 1. پاسخي به بهترين تمايلها و گرايشهاي انسان و يا دست كم پاسخي به گرايشهاي مثبت باشد. 2. مناسب با تمايل مخصوص دورة زندگي فرد باشد.

اكنون ببينيم از نظر قرآن كريم، از ميان جوايزي كه داراي اين دو ويژگي هستند، كدام جايزه از همه بهتر است. از آن جا كه خداوند متعال آخرت را بر دنيا ترجيح داده است: وَ الاْ ?َخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقَيََّ ;(اعلي،17) در حالي كه آخرت بهتر و پايدارتر است.، به نظر ميرسد جايزة ما بايد داراي اثر آخرتي باشد; براي مثال انسان در دوران كودكي آن قدر ـ هم كه ما گمان ميكنيم و تلقّي بر اين است ـ به مادّيات گرايش نداشته، مسائل مادي نزد او ارزش ندارند; در مقابل، نسبت به مهر و محبّت و عاطفه، حدّ و مرزي نميشناسد. يك مرّبي قرآن ـ همانند پيامبر اكرم 9 ـ بيش از هر چيز ميتواند با ارائة رفتاري بسيار متين و مطابق با الگوهاي قرآني، و با ارائة مهر و محبّت و عاطفه، نه تنها كودكان، بلكه بزرگ سالان را نيز به قرآن دعوت كند و ماندگارترين جوايز را نزد ديگران به يادگار بگذارد، چنان كهتجربه نيز نشان داده است كه رفتارهاي تربيتي مربيان قرآن از يادها نرفته است، در حالي كه جوايز مادّي آنان ممكن است از بين رفته باشد; در مرحلة بعدي، جوايزي كه جنبة فرهنگي داشته باشد، مانند كتاب، آبونمان مجلههاي قرآني، نوارهاي قرآني و... مناسبتر است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.